Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Publiczna Szkoła Podstawowa w Starych Budkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bippspbudkowice.murow.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Katarzyna Chimiak — email: pspbudkowice@murow.pl lub telefonicznie 774210012 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Adres: ul. Wołczyńska 14, 46-030 Stare Budkowice,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna
Budynek Publicznej Szkoły Podstawowej w Starych Budkowicach składa się z segmentów
zwanych:
 „Starą szkołą”
 „Nową szkołą” które są dwukondygnacyjne,
 łącznika oraz sali gimnastycznej.
Do segmentów dwukondygnacyjnych prowadzą dwa wejścia nie zapewniające jednak
swobodnego dostępu do budynku przez osoby niepełnosprawne.
Dostęp do łącznika i sali gimnastycznej nie jest ograniczony barierami architektonicznymi.
Budynek nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości swobodnego
przemieszczania się i ewakuacji. Brak jest podjazdów, windy, pochylni, platform, oraz
jakichkolwiek innych urządzeń umożliwiających osobom na wózkach pokonywanie schodów.
Brak informacji o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla
osób niepełnosprawnych. Brak informacji o rozkładzie pomieszczeń dostępnej w sposób
wizualny, dotykowy, lub głosowy. Dostęp dla osób korzystających z psa asystującego jest
możliwy, z wyjątkiem przerw w zajęciach lekcyjnych.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo:
 zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
 zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
 wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
 dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
 wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
 wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy
udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji
podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy
informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści,
wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do
organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Wójt Gminy Murów
 Adres: ul. Dworcowa 2, 46-030 Murów
 E-mail: ug@murow.pl
 Telefon: 77 42 14 034
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W szkole brak jest pętli indukcyjnych, systemów FM, Systemów na podczerwień (IR),
Systemów Bluetooth oraz innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2012 roku ustawy z dnia 19 sierpnia 2011
roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. nr 209, poz. 1243)
osoby uprawnione mogą bezpłatnie korzystać z usług tłumacza języka migowego lub
tłumacza-przewodnika przy załatwianiu spraw w Publicznej Szkole Podstawowej w Starych
Budkowicach. Dostępność realizowana jest na wniosek. Osoba uprawniona jest zobowiązana
zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania
się co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem poprzez e-mail:
dyrektorpspbudkowice@murow.pl, lub listownie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.